hirdetés
hirdetés
Keresés
Rendezés:
Találatok száma: 9
#1
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2012-06-15

Nem indult nyomozás az Arany Alkony idősotthont ért vádak miatt. Az intézményt két volt dolgozója vádolta meg azzal, hogy szándékosan küldtek a halálba lakókat.

#2
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2012-05-18

Az Arany Alkony Idősotthonok lakói szerint nem igazak a médiában elhangzott, az intézmények munkatársait ért vádak.

#3
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2012-05-15

Az Arany Alkony otthonban vélelmezett bűntetteket a rendőrség vizsgálja, de nyomozást még nem rendeltek el – írja a többi közt a Népszava.

#4
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2012-05-12

Idősek szándékos átgyógyszerezéséről, halálba segítéséről számolt be a Hír TV Célpont című műsorának két korábbi Arany Alkony-dolgozó.

#5
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2012-04-17

A szociális ellátórendszer túlságosan merev, bürokratikus, ezért a rászoruló öregek bizalmatlanok vele szemben, sok esetben még a részükre felajánlott ingyenes szolgáltatásokat sem veszik igénybe – a többi közt ez derül ki az egyedül élő, nyolcvanas éveiket taposó budapestiekről készült szociológiai felmérésből.

#6
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2011-10-30

Furcsa helyzet alakult ki a rokkantnyugdíjak területén. A Medical Tribune Pósfai Gábort, a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal főigazgatóját kérdezte.

#7
Medical Tribune IX. évf. 15-16. szám
Medical Online
2011-08-05

Szokatlan bűntettel gyanúsítják a pakisztáni Shakil Afridit:

#8
Medical Online >> Rovatok >> eü-gazdaság
2010-07-09

Az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet élén július 9-i hatállyal rendelte el a személycserét Réthelyi Miklós.

#9
Medical Tribune V. évf.2. szám
Medical Online
2007-02-01
Nem vállalkozik a magyar piktúra történetének koncepciózus, átfogó értékelésére a kiállítás, viszont ritkán vagy soha nem látott kuriózumokkal szolgál: vidéki múzeumokban, magángyűjteményekben lappangó művek színpompás seregszemléje. A gyönyörű József nádor teremben, a főfalon hosszas hányattatás után megint egymás mellett feszít Mányoki Ádám II. Rákóczi Ferencről, illetve feleségéről, Sarolta Amáliáról készült két vászna – rózsás arcú klasszicista portrék, a Borsos Miklós Nemzetőrjét, Orlai Petrich Soma ládán kuporgó Petőfijét, mohácsi vészt és Attila lakomáját felvonultató nemzeti romantikus sarokkal átellenben. Id. Markó Károlytól a közismert aranyló naplementék, itáliai fényben derengő szelíd tájak mellett ezúttal háborgó tengerábrázolások is szerepelnek. A második terem sarkában rögtön ott perlekedik egymással Székely Bertalan két vászna, egy decens, megszokott akadémikus tájkép, korrekt csónakázó szerelmesekkel, és egy szadai táj, melyet már megsuhintott a formabontó francia hatás szele. Izgalmas terem: hazai hagyományok birkóznak a képeken a friss, külhoni technikákkal. Sok a meglepetés, látható Munkácsy pár éve rekordáron gazdát cserélt Poros út I című remeke, egy másik sarokban tombol Csók István pazar A tavasz ébredése című képe, csak úgy ragyog a virágba borult cseresznye-, barack- és mandulafa-ágak garmadája. Kiderül, hogy köztiszteletnek örvendő nagy festőnk, Benczúr Gyula festett pikáns-erotikus, élvetegen elomló női bájakat is, valamint, amint a Koszorút a mamának című, Angliából megtért kivételesen szép munkája mutatja, könnyed, levegős, kitűnő plein airt. Egymás mellett lóg a falon Paál Lászlótól az Erdő alkonyatkor, két komor Mednyánszky, valamint, kontrasztként, Mészöly Géza aprólékosan részletező akadémikus képe, a Vadkacsavadászat (a Széchényi Könyvtárból): állig begombolt magyar urakkal, kutyákkal, szárnyasokkal. Látható két pompás Szinyei – magányosan áraszt túlvilági sejtelmeket Liezen-Mayer Sándor különleges, kifinomult szimbolista vászna, mely leginkább az angol preraffaeliták világához fogható. És így tovább: ha eddig még csak készülődött a robbanás, a harmadik teremben ott láthatók a nagybányai korszak képei, amikor a magyar festészet talán leginkább együtt lélegzett Európával. Szemet szúr Ferenczy Károlytól egy koncentrált színvilágú ritkaság: Vörös fal. Itt ragyog Fényes Adolf képe, aki meg akarja látni a franciáktól ellesett vakító fehéret a magyar parasztviskó falán, az égszínkéket a falusi udvar árnyékaiban, az izzó vöröset egy kéményen – és Vaszary János munkája, aki a káposztafejek bonyolult, hideglelős kékeszöldjével egészen másfajta életminőséget sugall – a technika, a színhasználat ugyanúgy felszabadult, lendületes, eredeti. Innen lép tovább mindenki, a nagybányai „neósok”, a Nemzeti Galéria nem oly régen látott kiállításán külön irányzatként elismert „vadak”, egyre széttartóbb törekvések. Itt kapott helyet Nemes Lampérth József, aki lila-napsárga- smaragdzöldben látja a Városligetet, Iványi-Grünwald Bélának a Schiffer-villához készült pazar pannója, Rippl-Rónaitól egy Piacsek bácsit ábrázoló kép mellett a ragyogó, érett, meleg színeket szóró virágjai fehér-sárga vázában – mind egyetlen színpompás falon. Magányosan ural egy másikat Csontváry, és külön falrészleten kaptak helyet a hasonlóan elszigetelt világú Gulácsy-képek, köztük egy bonyolult, álomszerű főmű, az Ópiumszívó álma. Modernista csendéletek, Szobotka Tibor kedves színvilágú kubista kisremekei egy sarokban, Tihanyi Lajos és Berény Róbert – a tízes évek virágzó kora-avantgárdja. A húszas-harmincas-negyvenes évek vásznai tessékelnek kifelé a visszafelé vezető folyosón, a bőség zavarában kissé egymás hegyén-hátán. Itt egy öntörvényű Aba-Novák, ott Derkovits Gyulától a narancsszínben úszó Hajókovács, vagy Batthyány Gyula portréja, a betegeseksztatikus világú szürreális Savonarola, és Dési Huber szétcsúszott perspektívájú gyönyörű vörös kéménye. Szőnyi István egészen kései zebegényi, Egry József balatoni fényei-kékjeizöldjei. Ha a kijáratnál jobbra fordul az ember, kezdheti újra a sétát. (Megtekinthető március 18-ig)
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?